Thursday, May 04, 2006

En lång tids frånvaro

Jag vet, det har varit dåligt med skrivandet här på Guiden. Oroa er inte, det är inte för att jag strukit med i MGU-branden eller fallit offer för Moskvaflickornas vårhormoner. Jag har varit dålig på att skriva men varit desto bättre student. Tentorna närmar sig ju trots allt och det gäller att plöja de där böckerna, jag lever ju ändå på en skral studentbudget och har inte råd att köpa mina betyg som många andra. Gäller ju att prioritera sin utgifter; ett seriöst uteliv på Moskvas många klubbar kontra Rött diplom.

Hursomhelst så är vädret väldigt fint nu, över 20 grader idag med tilltagande grönska som håller på att tränga igenom sotet på träden. Förklaringen till de få uppdateringarna beror även på vädret kan jag erkänna. In-linessäsongen har kommit så ett visst åkande i t.ex. Segerparken har också fördröjt posterna här på sidan.

Men jag ska inte komma med fler bortföklaringar, under denna tid har massor med saker hänt (MGU-branden bland annat, слава богу att jag inte bor där längre, annars hade det nog blivit en жаренный шведский плейбой mer här i Moskva ) så inom en rimlig tid kommer det stå kvasi-intressanta saker här igen.

Var här eller var rektangulär,

Шведский плейбой - out.

markusiryssland@spray.se

1 Comments:

At 9:09 AM, June 25, 2006, Blogger karidola said...

Markus du är så gullig!
Vill gärna ha mer förklaring rörande den svenska översättningen av våra fula ord typ

хуй с ним
заебАл нАхуй
пиздАто
охуЕть
пОлная жОпа
невъебЕнно

undrar också om du kan udaffcomska (kallas ibland för babrujska eller olbanska), en speciell slags slang man brukar använda på ryska forumen

typiska udaffcomska ord och uttryck
аффтар жжот
пешы истчо
низачот
фотожаба
фпесду
учи олбанский
ахтунг блйа
превед кросафчег
http://www.udaff.com/
http://www.preved.ru/

 

Post a Comment

<< Home