Sunday, October 16, 2005

Inflyttningsfest

Yepp inflyttningsfest i fredags. Var tidigare pa dagen och inhandlade lampliga hogtalare till min CD-spelare sa vi skulle kunna lyssna pa de senaste ryska och dagestanska hitsen medan vi forfestade. Var inne i en teknikaffar pa hornet som skyltade med att "ge tillbaka 110%" om man hittade samma pryl billigare nan annanstans. Sa jag gick in och valde ut ett par hyfsat billiga speakers med en lite subwoofer.

Forsaljaren som jag pratade med insisterade pa att visa att allt funkade och skulle satta ihop hela grejen med en CD och provspela. En av hogtalarna var trasig, hade lossnat fran foten som den stod pa. Forsaljaren: "Javla kukhelvete, hur fan kan de hororna bygga sant har skit. VA!?". Jag svarade att jag inte riktigt visste men att jag garna tar en annan likadan helt enkelt. Forsaljaren: "Ar du saker? Det finns annars en annan affar langre ner pa gatan". Jag sa att det gick bra med ett par nya speakers helt enkelt. Hur som helst sa tog det val en timme att kopa de dar hogtalarna.

Inhandlade lite ol. Som en riktigt ryss (jag vill ju smalta in) bad jag denna gang om ol for 200 rubel.

Kopte lite lask ocksa att blanda grogs med. Sa harligt att de pa alla laskflaskor varnar for att de saknar alkohol. "Kolsyrad alkoholfri laskedryck". Forestall er besvikelsen man kanner nar man tar en klunk Coca Cola och inser att den saknar alkohol. Det basta ar val att helt enkelt kopa lite alkolask. De har ALKO (benamningen lamnar inget tvivel ifraga om innehall, den ar 8-procentig). En svensk tjej som skulle komma skickade ett sms: "Kan man kopa ol vid din metrostation?". Sa naivt.

Hur som helst sa drog vi till Duma efter nagra drinkar hos mig. Det ar formodligen Moskvas mest Elitny klubb. Allting dar ar snorbilligt och helt opretentiost. Hur gar detta ihop? Jo agaren dar sysslar egentligen med vapenhandel och har sin huvudsakliga inkomst inom detta omrade (helikoptrar). Sa om man ar trott pa att flasha med Hummers och andra dyra bilar, att hanga pa alla klubbar, typ Leto, som latsas att det ar sa satans Elitny, sa startar man en klubb som inte ar menad att vara inkomstbringande utan endast ar en kul grej. Da vet folk att man har pengar och man flashar med det pa ett mindre vulgart satt. Har hanger alla mojliga olika celebriteter och myndighetspersoner samt aven skolkande studenter fran den angransande Journalistiska Fakulteten. De har jattegott farskt brod och en grym caesarsallad.

Drog efter Duma till Kasbar men det kandes nastan for valbekant och var inte sa hett som det en gang var. Dags att hitta nya stallen.

Hur som helst en lyckad fredag. Lordagen gick at till vila och aterhamtning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home