Friday, October 07, 2005

Valkommen till Moskva!

Ave, alla som langtar osterut, vill se hur det kan se ut osterut alternativt alla som bara av misstag rakat klicka in sig pa denna sida och tanker "Vad i helvete" och genast klickar sig ut harifran.

Sjukt storande att jag inte kan skriva a, a eller o har (forsok visualisera lite sa det blir a, a och o istallet) men det far ga anda.

Tankte doku-sapa-mentera min vistelse i Moskva pa denna hemsida sa att alla som undrar varfor man aker till Moskva far veta varfor man gor det.

Kommer kasera lite runt saker har, jamfora hur motsvarande handelse skulle kunna te sig i Sverige samt allmant bara fora nagon form av oregelbunden dagbok.

Jag sag forresten en rysk vardetransport idag. Det var en pansarbil\pansartraktor med fem tungt bevapnade biffar (hagelbossor, automatvapen, pansarskott och sant) med skyddsvastar och mord i blicken som eskorterade nan klen stackare i kostym med en vaska full med pengar i handen. I Sverige har vi bara de klena stackarna i kostym som tar hand om vara miljoner. Och sa undrar folk varfor det ar sa mycket vardetransportran i Stockholm. Tsk tsk tsk. Nog for att man inte vill ha en kapprustning men hellre en "rysk" vardetransport an att nagon slar till hemma mot nagon klen stackare i kostym och satter halva E4:an i brand. Varfor gor man en san sak, undrar ni? For att man kan. I Moskva kan man inte. Inte utan att riskera sitt liv.

Annars var jag och tvattade lite i den otroligt bristfalliga tvattstugan har pa universitetet (8 tvattmaskiner pa 15.000 studenter). Fragan ar om det egentligen blir renare men det ar val nagon form av placeboeffekt. Man intalar sig i alla fall att det blir renare. Rakade lagga min smutstvatt i en maskin som tydligen inte funkade (oops, 7 maskiner pa 15.000 studenter) och blev utskalld av tvattkarringen. Jag tankte typ "ok, maskinen ar trasig jag tar en annan", hon tankte val ungefar "AAAGGHH!!!! VA FAN I KUKHELVETE TAR DU DEN JAVLA MASKINEN FOR!!!! DEN AR JU T-R-A-S-I-G!!!!!". Ryssar. You gotta love 'em. Hon ar sakert en bra farmor dock. Man kan ju hoppas.

Ska pa brollop imorrn (inte mitt eget dock som tur ar) sa en ordentlig doku-sapa-mentering av det far ni nar baksmallan gar over. Jag laddar redan for en grym huvudvark.

Softa sa lange! Skriv om ni vill till: markusiryssland@spray.se

0 Comments:

Post a Comment

<< Home